Saturday, November 6, 2010

ဗလာပြဲ

         
 “ကမာ့စီးပြါးေရးပ်က္ကပ္ေၾကာင့္”ဟု ဆိုကာ က်ေနာ္ နင္းေနသည့္ ဆိုက္ကားကို ပိုင္ရွင္ျဖစ္သူက ျပန္သိမ္းသြားေလသည္၊၊ က်ေနာ့္မွာ အလုပ္လက္မဲ ့ ဘ၀ျဖင့္ ေရွ ့ဘာဆက္လုပ္ရမည္ကို မသိ၊၊ စဥ္းစားရင္း  ေျခေထာက္ တစ္ဖက္နဲ့ ေနသည့္ ပက္လက္ကုလား ထိုင္ေပၚသို့ အသာထိမ္း ထိုင္လိုက္စဥ္ သက္ျပင္း တခ်က္ က သူဘာသာသူ အလိုလို ပါးစပ္က ထြက္သြား မိေလ သည္၊၊၊
 ယိုင္နဲ ့ေနသည့္ခံုနေဘးတြင္ အနည္းငယ္ ေၾကမႊတြန့္လိမ္ေနသည့္  ၁၂ ရက္ေန့ထုတ္ ျမန္မာ့ အလင္း သတင္းစာ အပိုင္းေလးကို ေကာက္ကိုင္ၾကည့္ မိလိုက္ ေတာ့ ေသသပ္ခန္ ့ျငားသည့္ စစ္၀တ္စံုျဖင့္ ဗိုလ္ခု်ပ္ မွူးၾကီး သန္းေရႊ၏ ပံုေဘးတြင္ ေအာက္ပါ စာသား ကို ေတြ့ရ ေလသည္၊၊
 “ အစဥ္လာေကာင္းမ်ားကို ဖန္တီး ေဖာ္ ေဆာင္ ခဲ့သည့္ အကို်းရလဒ္ေကာင္း မ်ားေၾကာင့္ ယဥ္ ေက်းမႈ အဆင့္အတန္းျမင့္မားျပီး အမို်းဂုဏ္ ဇာတိဂုဏ္ ထြန္းေျပာင္ျမင့္မားေသာ “ျမန္မာ” ဟူသည့္” က်ေနာ္ ဆက္မဖတ္ျဖစ္ေတာ့၊၊
 ေက်းဇူးရွင္ၾကီး က်န္းမာ ပါေစ၊ ခ်မ္းသာပါေစ၊ ဆက္လက္ ၍ တိုင္းျပည္အုပ္ခု်ပ္မင္း လုပ္နိုင္ပါေစ ဟု ေမတၱာပို ့ရင္း မ်က္ေစ့နွစ္လံုးစံုမိွတ္ကာ  ့ ့ ကမBာ့စီးပြါးေရးပ်က္ကပ္ေၾကာင့္ နိုင္ငံတကာ နည္းတူ ဗိုလ္ခု်ပ္မွူး ၾကီးအစိုးရမွလည္း အားက်မခံ စီးပြါေရးက်ားကန္သည့္ အစီအစဥ္မ်ားအျဖစ္ ျပည္သူ လူထု အားလံုးကို အခမဲ့ ယာဥ္စီးခြင္၊ အခမဲ့ ပညာသင္ခြင့္ အခမဲ့ ေဆးကုသခြင့္ စသည့္အစီအစဥ္မ်ားေၾကာင့္ က် ေနာ္ ေပ်ာ္သြားသည္၊၊
 ထို့ေၾကာင့္ က်ေနာ္တို ့မိသားစုေလး၏ ေမြးရပ္ေျမ “မီးမလင္းျမို ့” သို ့ အလည္ သြားျဖစ္သည္၊၊ ရထားေပၚတြင္ ယခင္လို ေခါင္းရြက္ဗ်တ္ထိုးေစ်းသည္မ်ားမေတြ့ရေတာ့ေပ၊၊ ရထား တဲြတိုင္းတြင္ အစားအေသာက္ မ်ားစီစဥ္ထားသည္၊၊က်ေနာ္ တို့လို ခရီးသြား သည့္မိသားစုမ်ားမွာ လည္း တျပံုးျပံုးျဖင့္ ေရွးေဟာင္း ေနွာင္းျဖစ္မ်ားကို ေျပာ မဆံုးနိုင္ေအာင္ရိွလွသည္၊၊
 “ေရမလာျမို့” ဘူတာကို၀င္ေတာ့ ရထား၀န္ ထမ္း မ်ားသည္ ခရီးသည္မ်ားကို လက္ျပနႈတ္ဆက္ ကာ ရထားရပ္သည္နွင့္ ေရသန့္ဘူးမ်ားကိုကမ္းသည္၊၊
 “၀ါးရင္းဒုတ္ျမို့” ဘူတာအေရာက္တြင္ေတာ့ က်ေနာ္ အနည္းငယ္ လန္ ့သြားသည္၊၊ထိုဘူတာတြင္ ရထားက မရပ္ ေသာ ေၾကာင့္ အဆင္သင့္ေစာင့္ေနသည့္  ျမို ့ခံမ်ားက ရထားအျဖတ္တြင္ ေကာက္ညွင္းထုပ္မ်ား၊ မုန္ ့ဖက္ထုပ္မ်ား၊ ေကာက္ညွင္း က်ည္ေထာက္ မ်ားျဖင့္ ပစ္ေပါက္ကာ ၾကိုေလသည္၊
 က်ေနာ္တို့ တစ္ခံုေက်ာ္တြင္ထိုင္ေနသည့္ အေဒၚၾကီးကသူ့ နဖူးကို လက္ျဖင့္ အသာပြတ္ရင္း“သူတို ့ျမို ့က ေကာက္ညွင္းက အေတာ္စီး(ေစး)သေဟ့”ေျပာေတာ့ သူနွင့္ အတူ ထိုင္ေနသူ အမို်း သမီးက “ေကာက္ညွင္းကေတာ္ေတာ္ ဆန္ၾကမ္းက စီး(ေစး) ေနတာပါ”ဟု ေျဖလိုက္ေလသည္၊၊
 ေနာက္ဆံုး ျဖတ္ရမည့္ “ဖြတ္ေက်ာျပာစုျမိဳ့”ဘူတာကို ေရာက္ေတာ့ ေန့လည္ ျဖစ္ေနပါျပီ၊၊ ျပည္ေထာင္စု ၾကံ့ခိုင္ေရး နွင့္ ဖံြ့ ျဖိုးေရးအသင္းၾကီးမွ ၾကီးမႈး၍ ခရီးသည္ မ်ားကို ရထား ရပ္သည္နွင့္ ကံစမ္းမဲမ်ားကို လိုက္ေ၀ပါသည္၊၊ မဲျပားေပၚတြင္ လက္မွတ္ထိုး လိုက္ရံုျဖင့္ေပါက္မဲကိုအဆင္သင့္ထုတ္ေပးသျဖင့္ခရီးသည္မ်ား သူထက္ငါအလု အယက္  ျဖစ္သြားသည္၊
 အမို်သမီးငယ္တစ္ဦးမွ “ဗလာမပါဘူးတဲ့ အားလံုး ေပါက္မဲေတြ ခ်ည့့္ပဲ” ဟု ၀မ္းသာအားရျဖင့္ လွမ္း ေအာ္လိုက္သည္၊၊ ေဘးတြင္ထိုင္ေနသည့္ ဖခင္ျဖစ္ဟန္ တူေသာ အဘိုးၾကီးက မ်က္ေမွာင္ကံု့်လွ်က္“ေအး  ့ ့ ့ ေအး ၾကည့္ လည္း ေပ်ာ္ဦး ေပါက္မဲေတြကေန ေသမဲ  ့ ့ ့ေသမဲ ေတြျဖစ္ကုန္ရင္ နင္တို ့အကုန္လံုး ကုလားနာတိုက္ကုန္ မယ္ သိလား” ေဘးမွာထိုင္ေနသည့္ အမို်းသမီးၾကီးက နွာေခါင္း ရံႈ့ လိုက္ျပီး မဲ့ကာ ရဲြ ့ကာျဖင့္ “ျပည္ပက မီဒီယာဆိုလား မဒရာဆိုလား အဲဒါေတြက ေျပာေတာ့ ကမBာ့စီးပြါးေရး ပ်က္တယ္ေလး ဘာေလးနဲ့ အခုေတာ့ၾကည့္ပါဦး တလမ္းလံုး တခါမွ ေတာင္ ၾကံုဘူး ပါဘူးေတာ္”
 ထိုအမို်းသမီး၏ အဆိုကို ေနာက္အမိ်ဳးသမီးၾကီးက “အဲဒါေတြ ေျပာတာေပါ့ ေအ့၊၊ မိုးလံုးမိႈင္း မုသာ၀ါဒ ဆိုလား ဘာဆိုလား အဲဒါေတြကို နားမေထာင္ရဘူးတဲ့၊၊ ကု်ပ္ကေတာ့ ဟန္က်သေအ၊၊့ အသံထြက္တဲ့ဟာ  ဘာလဲ ေနစမ္းပါအံုးေတာ္ အဲဒါ မရိွေတာ့ နားကို ေအးလို ့”ရထားေပၚတြင္ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ျဖင့္ မဲကိစၥမွ စလိုက္သည့္ ေပါက္မဲ ေစ်းကြက္သည္ က်ေနာ္ ဆင္းရမည့္ ဘူတာ ေရာက္သည့္ အထိ မတည္ျငိမ္ေသးေပ၊၊
 က်ေနာ္တို ့ဆင္းရမည့္ “မီးမလင္းျမိဳ ့” ဘူတာကို ရထား ဆိုက္ေတာ့ မိုးစုန္းစုန္းခု်ပ္ေနပါျပီ၊၊ ပိုက္လံုးထိပ္တြင္ မီးဇာ တပ္ထားျပီ တစ္လံေလာက္ အကြာတြင္တစ္တိုင္ထြန္းထားသျဖင့္ ဘူတာၾကီး တခုလံုး လင္းထိန္ေနသည္၊၊ ထိုမီးတိုင္ေအာက္တြင္ အရိုးေခါင္းပံုနွင့္ သတိေပးတားျမစ္စာ ခိ်တ္ထားသျဖင့္ က်ေနာ္ ဖတ္ၾကည့္လိုက္သည္၊၊
 “ သတိ ၊ မည္သူမွ ၊ မပိုင္ရ၊ မဆိုင္ရ၊ မကိုင္ရ၊ မတို ့ရ၊ မထိရ၊ ေသသြားမည္၊ သဘာ၀ဓါတ္ေငြ ့ မီးတိုင္ျဖစ္သည္”  ထိုတား ျမစ္စာလိုလို ကိ်န္စာလိုလို ဖတ္ျပီး က်ေနာ္လန္ ့သြားသည္၊ခရီးသည္ေတြ အသက္ အနၱရာယ္ျဖစ္မွာစိုးလို ့ထင္ပါရဲ့ လို့ ေတြး ရင္း ဘူတာမွ က်ေနာ္တို ့မိသားစုေလးထြက္လာခဲ့သည္၊၊
 ဘူတာအျပင္ဘက္တြင္ လူသြားလူလာနည္းသျဖင့္ အနီးအနားမွ လူတစ္ေယာက္ကို ေမးရင္း ျမို ့အေျခအေနကို အကဲခတ္ လိုက္သည္၊၊ ထိုသူက “ျမို ့ကလူေတြ လိုတရ ဘုရားပဲြ ကို ေရာက္ေနၾကတယ္ေလ”ဟု တိုတိုတုတ္တုတ္ေျဖျပီး လွည့္သြား ေတာ့မည္အျပုတြင္ က်ေနာ္က ့ ့ ့
 “ ေနပါအံုး ေနာင္ၾကီးရဲ့   ့ ့ ့ဘုရားပဲြကဘယ္တုန္းကစလို့ ဘယ္ေတာ့ေလာက္ျပီးမွာလဲ ့ ့ ့”
 ထိုသူက ေခါင္းကိုကုတ္လွ်က္ “ လြန္ခဲ့တဲ့ အနွစ္ နွစ္ဆယ္ေလာက္ ကတည္းက စခဲ့တာ အခုထိပဲ  ့ ့ ့လိုတရ ဘုရားနံေဘးမွာ ရံုၾကီးေဆာက္ျပီး ေရႊေရႊေမတၱာ ဆိုတဲ့ ဇာတ္ လာကေနတာ အဲဒီကတည္းကပဲ  ့ ့ ့အခုထိေတာ့ ကလို ့ေကာင္း ေနတုန္းပဲ  ့ ့ ့မျပီးေသးဘူး  ့ ့ ့လာမည့္နွစ္ကိုေတာ့ ဇာတ္နံမည္ ေျပာင္းမယ္လို ့ လူပ်က္ေတြက ပ်က္လံုးထုတ္ေနတယ္”
 “ဒီေလာက္နွစ္ရွည္လမ်ား ဘယ္သူက ငွားထားလို့ သူတို့ ဇာတ္က ဒီေလာက္အၾကာၾကီး ကေနရတာလဲ ့ ့ ့ ” က်ေနာ္ က ေမးလိုက္မိသည္၊၊
 “ သူတို ့ဇာတ္ကို ဘယ္သူကမွ ငွားတာမဟုတ္ဘူး၊၊ သူတို့ ဘာသာသူတို ့ လိုတရ ဘုရား ၾကီးကို ပူေဇာ္ခ်င္လို ့ဆိုျပီး အလကား (ဗလာဇာတ္) ဆိုျပီးကေနတာ ့ ့ ့ခင္ဗ်ားလည္း ေရာက္တုန္း ေရာက္ခိုက္ သြားၾကည့္ပါလား၊၊ မင္းသားၾကီး ကေတာ့ အိုေနပါျပီ ဒါေပမယ့္ မင္းသားအသစ္ လည္း သူကလက္မခံဘူးလို ့ေျပာသံေတာ့ ၾကားတယ္”
 လူသံ၊ ကေလးသံ မ်ားဆူညံေနသည့္  “လိုတရ” ဘုရား ပဲြသို ့ က်ေနာ္ေရာက္ သြားေလသည္၊၊ ပဲြလာသည့္ လူအမ်ား မွာ လူစံုရိွလွသည္၊၊ ၀တ္ေကာင္းတန္ဆာ မ်ားျဖင့္ ဖိတ္ဖိတ္ ေတာက္ကာ၊ လက္ထဲတြင္လည္း အစားအေသာက္မို်းစံုကို ခို်င့္ၾကီး ခို်င့္ငယ္ အသြယ္ သြယ္ျဖင့္ ပဲြခင္းထဲတြင္ စားေသာက္ရန္ ယူလာၾကဟန္ တူသည္၊၊ ဇာတ္ရံုအ၀င္အ၀ရိွ ပိတ္ကားၾကီးတြင္ ေရေဆးပန္ခီ်ျဖင့္ ေရးထားသည့္ “ေရႊေရႊေမတၱာ ဇာတ္သဘင္” ဆိုသည့္ ဆိုင္းဘုတ္ၾကီးက ေလအတိုက္တြင္ ယိမ္းကာယိုင္ကာျဖင့္ တခါတခါ ေလအတိုးတြင္ ေဖာင္းေဖာင္းကားကား ျဖစ္သြား ေလသည္၊၊
 ဇာတ္ရံုထဲကို က်ေနာ္မည္သို ့မည္ပံုေရာက္သြား သည္ကို မမွတ္မိေပ၊၊ က်ေနာ္ေရာက္ ေတာ့ မင္းသားေရႊေရႊ ကေနပါျပီ၊၊ “ေရႊေမတၱာ ပို့ၾကထာ၀စဥ္ အကို်းအားျဖင့္ ၁၂ ပါး ပြါးမ်ား ေမတၱာ အမွန္ပါဘဲရွင္” မင္းသားေနာက္က ၀ိုင္းထားသည့္ မင္းသမီးမ်ား၏ သီခ်င္းသံပင္ျဖစ္သည္၊၊သီခ်င္းအဆံုး မင္းသားလွည့္ကလိုက္ေတာ့ မင္းသား ေတာင္ရွည္ပုဆိုးက ေရွ ့ေလးတြင္သာဖံုးထားျပီး ေနာက္တြင္ ဖင္ေျပာင္ျဖစ္ေနေတာ့သည္၊၊ မင္းသားကေတာ့ ပံုမပ်က္၊ ဟန္မပ်က္၊အကမပ်က္၊၊ပရိတ္သတ္ကေတာ့ ၀ါးခနဲ ၀ါးခနဲ ျဖင့္ပဲြက်သြားသည္၊၊
 အနီးကပ္ၾကည့္ရတာ အားမရသျဖင့္ ဇာတ္စင္နား တိုး၍ တိုး၍ၾကည့္ရာ ေနာက္ဆံုး ဇာတ္စင္ေရွ ့သို ့ေရာက္သြား ေလသည္၊၊ “မန္း စိန္ စတင္း”ဆိုင္းအဖဲြ ့က ပတ္မၾကီးထုေလ မင္းသား မွာ ခုန္လိုက္၊ ဂြ်မ္းထိုးလိုက္နွင့္ ေခြ်မ်ားပင္ျပန္ေနသည္၊၊ ညာ ဘက္တြင္ရိွ သည့္ နိုင္ငံျခားသံစံုတီး၀ိုင္း  “မာမြတ္ ေလ်ာင္ကီး” ေခတ္ေပၚေတး ဂီတနွင့္ ျမန္မာဆိုင္းအဖဲြ ့တို ့ သူတျပန္ ကိုယ္တျပန္ အျပိုင္တီးခတ္ ေနသည္ ကို အမီွလိုက္ ကေနသည့္ မင္းသားမွာ ပညာသား    ပါလွသည္၊၊
 ျမန္မာမူ ျမန္မာဟန္ ျမန္မာဇာတ္ပဲြကို ၾကိုက္ေသာ က်ေနာ္မွာ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ေရွ့ ကေနၾကည့္ရံုတင္မကပဲ ဇာတ္ခံုေပၚ လိုက္ကာၾကားမွ ေန၍ ၾကည့္ေလသည္၊၊
 ဇာတ္ဒါရိုက္တာျဖစ္ဟန္တူေသာ လူက လက္ထဲတြင္ ဇာတ္ညႊန္းျဖစ္ဟန္တူေသာ စာအုပ္ တစ္အုပ္ကို ကိုင္ထားသည္၊၊ စာအုပ္အဖံုး ေပၚတြင္ ေရးထားသည္က “ေ၀သာလီျပည္ ဘီလူး က်ခန္း ၂၀၁၀”  က်ေနာ္ စိတ္၀င္စား သြားသည္၊၊ ထိုေနာက္ ထိုဇာတ္ဆရာနွင့္ မိတ္ဆက္၍ အဆင္ေျပသျဖင့္ က်ေနာ္ အထဲသို  ့ ဟိုဟို ဒီဒီ လိုက္ၾကည့္ မိသည္၊၊ မင္သား၏ မယား မင္းသမီးၾကီး နွင့္လည္း မိတ္ေဆြ ျဖစ္ သြားသည္၊၊
 ဇာတ္ရံုအတြင္းဘက္ တြင္ ဘုရားစင္ေလးတစ္ခု လုပ္ထား သည္၊၊ ထိုဘုရားစင္တြင္ ဖေယာင္းတိုင္ နွစ္တိုင္ထြန္း ထာသည္ကို ေတြ ့ရသည္၊၊ ေအာက္တြင္ ဘုရား၊ တရားဟူ၍သာ ေရးထားသည္၊၊၊ သံဃာ ဘာ့ေၾကာင့္ မပါသည္ကို က်ေနာ္မသိ၊၊ ဘုရားစင္ေရွ ့တြင္ ပိတ္အျဖူ ၀တ္ထားသည့္ လူတဦး ထိုင္ေနသည္ကိုလည္း ေတြ ့ရသည္၊၊ မင္းသား နွစ္ပါးသြားကျပီးေနာက္ ဇာတ္စင္ေပၚမွ ဆင္းလာျပီး ဘုရားစင္ကို ေနာက္ေက်ာေပးထိုင္ေနသည့္ ထို ပိတ္ျဖူ၀တ္ထားသည့္ လူေရွ ့တြင္ ၾကံု့ ၾကံု ့ေလးထိုင္ကာ ထိျခင္း ငါးပါး ျဖင့္ ရိုရိုေသေသ ကန္ ့ေတာ့ လိုက္သည္၊၊ “ေအာင္ေစ၊ ပိုင္ေစ၊ နိုင္ေစ”ဟု ထိုပုဂၢိုလ္က က်ယ္က်ယ္ ေလာင္ ေလာင္ ဆုေပးလိုက္သည္၊၊
 ထို ့ေနာက္ မင္းသမီးေမတၱာလိႈင္က အလွျပင္ခန္းကို ေခၚသျဖင့္ က်ေနာ္လိုက္သြားသည္၊၊ ေမတၱာလိႈင္၏ ဆံထံုး ေပၚတြင္ စိုက္ထားသည့္ စိန္မ်ားက အရြယ္အလြန္ၾကီးမားေသာေၾကာင့္ က်ေနာ္က  ေမးမိသည္၊၊
  ဒါ “ စိန္အစစ္ေတြလား”
 က်ေနာ့္အေမးကို ၀မ္းသာအားရျဖင့္   ့ ့ ့
 “ဒါေတြက အင္းယားလမ္း ငါးေလာင္းျပိုင္”
ဟု   အစထြက္ကာ ကမန္း ကတန္း ဘရိတ္အုပ္လိုက္ျပီး
 “အင္း အစစ္ေတြေပါ့ မိုးကုတ္သြား က တုန္းက ဆုခ်တာေလ” မ်က္နွာေပး ေလးျဖင့္ ေျပာသည္၊၊
 “လူၾကမ္းေတြ ခဏလာအံုးေဟ့”
 ဒါရိုက္တာ၏ အသံေၾကာင့္ မင္းသား မင္းသမီးမ်ား အားလံုး ဒါရိုက္တာအနားသို ့ အေျပး သြားၾကသည္၊၊
 ဒါရိုက္တာက ဇာတ္တြင္ကရမည့္ ဇာတ္ညႊန္း အခို့် ကို ဖတ္ျပျပီး ဖမ္းပံုဖမ္းနည္း၊ ရိုက္ပံု ရိုက္နည္း၊ လက္ထိတ္ ခတ္ပံု ခတ္နည္းမ်ားကို သင္ေပး ေလသည္၊
 ေဘးမွ ရပ္ၾကည့္ေနေသာက်ေနာ့္အား“ခဏေလာက္”  ဆိုျပီး လက္ထိပ္ခတ္လိုက္ရာ  ့ ့ ့
       “အား အား အား    ့ ့ ့က်ေနာ္မပါဘူး  ့ ့ ့က်ေနာ္မပါဘူး”
 လန့္ေအာ္သံ၊ ခံုကို်းက်သံ တို့နွင့္အတူ က်ေနာ္ ၾကမ္းျပင္ေပၚ ျပုတ္က်သြားေလသည္၊၊က်ေနာ္ မ်က္ေစ့ဖြင့္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ က်ေနာ့္ ရင္ဘတ္ေပၚတြင္ ျမန့္မာအလင္းသတင္းစာစုတ္ အပိုင္းေလးက  ေမွာက္ လ်က္သား ျဖစ္ေနေတာ့သည္၊၊  
      ေၾသာ္  ့ ့ ့က်ေနာ္  “ဗလာပဲြ”ကိုအိမ္မက္ မက္ေန ေနတာပါလား၊၊
                                                                              ေကာ့သား - ေရးသည္

No comments:

Post a Comment